lunes, 17 de septiembre de 2012

BTT de Boixar a Fredes

Vore a Wikiloc:

Segon dia d'estada a la Tinença (La Pobla de Benifassà) i em vaig a fer una ruta en BTT.

Ho comente amb gent del poble, i em recomanen dur la bici  amb el cotxe fins el Boixar, donat el gran desnivell que hi ha en sols 6 ó 7 kms.

Ho comprove. Hi ha una pista de formigó, molt ben asfaltada, però amb unes rampes fòra totalment de la meva capacitat. Aquesta és la vista des de la part més alta, amb La Pobla de Benifassà, el meu punt d'inici, al fons.

Després d'aquesta pujada tan bèstia hi ha una espècie "d'altiplanície", on els desnivells són més normals.
Abans d'arribar a El Boixar, veig el desviament a la dreta que després agafaré:

Deixe el cotxe en aquest punt, des d'on es veu al fons les muntanyes que travessaré al tornar des de Fredes.

Vaig des de El Boixar cap a l'est, i hi ha una bonica estampa del poble.

Aquesta és la carretera que agafaré fins quasi Fredes. Després connecta amb altra que ve des del Monestir.

Boniques vistes al fons de la vall de Ballestar, i un mar de núvols

ja estic allunyan-me del poble

La carretera té molt bon asfalt, i alguna pujadeta, que mai és forta

a pocs kms de l'eixida, ja arribe a Fredes, amb un ramat em primer plà. Hi ha vaques per tot el camí, i vallats que indiquen la seva presència.

Em faig una cervesa al bar, i la encarregada em comenta per on tornar a El Boixar. Hi ha una pista, que puja a partir de Fredes, i que agafe

al poc, he de desviar-me a l'esquerra, en una revolta, i em trobe, com m'havien dit, una cadena, que es pot passar sense problemes.

A partir d'ací és pista de muntanya, amb diferents paisatges. Quasi sempre per dins del bosc, però hi ha algun clar on podem vore algun mas

Després d'aquest primer mas, la primera baixada forta

Comença a haver pins a dos bandes, i la pista s'empina més cap a baix

Pare un moment a disfrutar de l'entorn. Encara que està molt sec, és tot verdor

En aquest punt, cal agafar la pista de l'esquerra

i continua la baixada

el paisatge, preciòs

un altra cadena, que he de passar amb la bici al coll, per un costat, i per entre els arbusts

encara que la major part és baixada, també hi ha alguna pujada prou empinada

Un altre mas, i al fons tornem a vore El Boixar

Aprofite les vistes tan xules per beure i fer fotos.

L'ultima cadena. Aquesta la trobe perillosa, perquè està al mig d'una llarga baixada, i per poc "me la menje"

Acaben ja les fortes baixades en un creuament de camins

Encara que sé que he d'anar a l'esquerra, vaig un poc per la dreta, a "explorar"

En aquest punt del barranc sec, done la volta. La pista, en molt bon estat, segueix, i no sé on va a parar:

Un altre mas, ja fòra de la zona de bosc. M'agraden les construccions antigues, i em pare a escudrinyar

Una "moto", a saber quina seria la seva història fins a arribar ací

Ja m'aprope al punt d'eixida, ara per la part oest

El camí és ara de pedra solta, i voltat de terra campa. De tant en quan, un ramat

En aquest punt acaba la pista, i torne a la carretera per arribar al punt d'inici. Al cel, compte al menys 35 voltors, que espere no em busquen a mí

Arribe a El Boixar, i no puc deixar de fer algunes fotos del poble, xicotet i amb molt d'encant. També comparteix una cerveça al bar amb dos veïns del poble.

Com que m'han parlat molt bé, decedeix anar a dinar a Coratxà. Un minúscul poble, apartat de tot, perdut a la muntanya, però amb !un hotel! que també és restaurant i que recomane des d'ací. Un gran dinar per a acabar un día molt intens.

Aquest és Coratxà:

i ací acabe la meva curta estada a la Tinença, Espere tornar en altra ocassió, perquè les possibilitats en BTT ó senderismes són inmenses, i el paisatge i la gent molt bé.