lunes, 24 de septiembre de 2012

BTT - Burriana - Xilxes - La Vall - Vilavella

Aquesta ruta la baixe de wikiloc, no recorde l'autor, i té la particularitat de passar de vora mar a muntanya en pocs kilòmetres.

Per vore la ruta a wikiloc: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3376666

Eixim del Grao de Burriana, i a poc d'allí, passem per l'Estany de Nules

Després continuem per camins cap a la platja de Moncofa

Ací el paisatge és plà i abandonat, ens permet vore al fons les muntanyes que després passarem

Com que anem prop de la mar, trobem la barretxa entre camps de tarongers i edificis turístics de la costa

Ací també es veu aquest contrast

Continuem cap a Xilxes

La ruta passa per mig d'una gran urbanització, amb gratacels

Els horts per aquestos llocs estan abandonats

Amb aquest paisatge d'horts perduts i malea, anem direcció a Almenara, encara que no arribarem

Passat Xilxes, rodejant el poble, hi ha un tram de carretera que va a La Vall, amb una pendent molt asequible

En aquest tram, em desvie un poc de la ruta que seguia, per no anar tant per la carretera. Vaig a eixir a un polígon industrial, als afores de La Vall

Bordejant La Vall, per la carretera que va a Alfondeguilla, una vegada arribem a un supermercat, agafem el camí a la dreta, que puja i se n'eix del poble.

Pujades i baixades. Una pujada de uns dos-cent metres, prou forta. Al final, aquest senyal indicatiu de senders. Veig que hi ha una font a prop, i decideix desviar-me un poc per a vore-la

però quan arribe a aquest punt, gire per on he vingut. No he vist cap font i aquesta senda no sé on em portaria

Una mica més de pujada, i arribem al més alt. Unes vistes molt bones. A partir d'ací, una forta baixada, per pista, formigó i asfalt

he d'anar en compte per no errar el track, ara cap a Vilavella

Després d'alguna pujadeta forta, arribe a l'inici del GR a Montanejos, que faré parcialment altre dia, a peu

A l'altra banda es veu La Plana, amb l'ermitori de Sant Antoni

Una vegada a Vilavella, cal tornar cap a Burriana. Ho faig, com altres vegades que he anat per ací prop, pel camí La Vieta.